Atrakcyjne foliowe opakowania
Decyzje zakupowe konsumentów do niedawna podyktowane były głównie ceną i jakością produktu. Obecnie istotną rolę pełnią także opakowania do żywności. Design staje się ważnym elementem user experience (UX). Funkcjonalne i estetyczne opakowanie decyduje często o pozytywnej ocenie całego produktu. Nic więc dziwnego, że producenci przykładają dużą wagę do projektowania opakowań. Na czym zatem skupić uwagę, aby design opakowań foliowych był odpowiedni?
Intuicyjne otwieranie jako pierwszy kontakt z produktem
Opakowanie jest pewną barierą dla konsumenta. Jej pokonanie nie może sprawiać problemu. Trudności wywołają bowiem negatywne doświadczenia. Jakość produktu przestanie być tak istotna. Konsument zapamięta jedynie dyskomfort związany z otwarciem. Szczególnie ważne jest to w przypadku opakowań foliowych. Są one bowiem bardzo powszechne w branży spożywczej, kosmetycznej czy farmaceutycznej. Takie opakowania producent powinien projektować z dużą starannością. Konsument nie powinien bowiem korzystać z nożyczek czy innych narzędzi, aby dostać się do wnętrza opakowania.
Powszechne są zatem perforacje, nacięcia typu “easy-open” czy suwaki typu zip-lock. Takie rozwiązania znacząco poprawiają bowiem komfort użytkownika. Niezbędne są przy tym dobrze widoczne oznaczenia miejsca otwarcia oraz właściwe oznakowanie graficzne. Jest to podstawa dobrego UX w projektowaniu opakowań foliowych.
Design opakowań, a ergonomia
Dobre worki do pakowania powinny być łatwe do otwarcia, ale także wygodne w użytkowaniu. Ergonomia w kontekście foliowych opakowań, to kwestia komfortu przechowywania oraz ponownego zamykania. Służą do tego wyprofilowane uchwyty czy zaokrąglone krawędzie. Dzięki nim opakowania sterylizacyjne i inne wpływają na to, jak użytkownik odczuwa korzystanie z produktu.
Foliowe opakowania typu doypack są doskonałym przykładem połączenia ergonomii i funkcjonalności. Tego typu rozwiązania zwiększają komfort użytkowania. Wpływają też pozytywnie na postrzeganie marki. Jest ona odbierana jako troszcząca się o wygodę klienta.
Design opakowań łączący estetykę i funkcjonalność
Worki do kiszonek i innych produktów powinny być także estetyczne. Dobry design wizualny wzmacnia pozytywne doświadczenia użytkownika. Podkreśla jakość i wartość produktu. Przejrzystość informacji oraz minimalizm wizualny pomagają konsumentowi szybko odnaleźć najważniejsze informacje o produkcie. Liczy się przy tym kolorystyka oraz jakość druku na folii. Opakowania doypack z nadrukiem dobre jakości są atrakcyjnym elementem wizualnym, który dodatkowo wspiera sprzedaż.