Opakowania produktów bio równie istotne, co same produkty
Zainteresowanie zdrowym stylem życia i troską o środowisko nie maleje. To sprawia, że segment produktów ekologicznych rozwija się dynamicznie. Konsumenci chętnie sięgają po żywność oznaczoną jako bio. Jednak nie tylko zawartość ma tutaj znaczenie. Równie ważne są opakowania produktów bio. Mają one za zadanie chronić zawartość, jak wszystkie inne opakowania do żywności. Jednocześnie wzmacniają przekaz ekologiczny marki. Jakie są oczekiwania klientów w tym zakresie?
Jasne informacje
Konsumenci produktów bio oczekują opakowań, które są czytelne i autentyczne. Preferują głównie proste formy graficzne. Delikatne kolory oraz ekologiczne motywy korespondują bowiem z przesłaniem produktów ekologicznych. Informacje na opakowaniu powinny być łatwe do odczytania. Transparentność dotyczy również składu samego opakowania. Klienci interesują się bowiem tym, z czego zrobione jest opakowanie. Chcą wiedzieć jak utylizować worki bio i inne opakowania ekologiczne.
Ekologiczne opakowania produktów bio nie tylko z nazwy
Kupujący żywność ekologiczną oczekują, że również opakowanie będzie zgodne z ideą eko. To oznacza rosnące zainteresowanie materiałami biodegradowalnymi. Worki do pakowania mogą być także kompostowalne bądź ostatecznie nadające się do recyklingu. Dużą popularnością cieszą się opakowania z monomateriałów oraz nowoczesne folie o zmniejszonej. Klienci szukają bowiem rozwiązań, które pozwolą im pogodzić wygodę użytkowania z odpowiedzialnością za środowisko. Nic zatem dziwnego, że każdy odpowiedzialny producent opakowań do żywności rozwija dział opakowań ekologicznych.
Mniej znaczy więcej
W duchu zrównoważonego rozwoju konsumenci doceniają opakowania, które ograniczają ilość użytego materiału. Stawiają zatem na minimalizm. Paradoksalnie to, co było jeszcze niedawno zaletą, dziś staje się wadą. Klasyczny doypack z okienkiem foliowym zastępuje doypack eco. Liczy się funkcjonalność i prostota Bez kompromisów w zakresie higieny i bezpieczeństwa żywności.
Opakowanie jako element tożsamości marki
W przypadku produktów bio, opakowanie jest przedłużeniem wartości marki. To nośnik komunikatu: „dbamy o jakość i planetę”. Konsumenci zwracają bowiem uwagę na spójność. Ekologiczny produkt, zapakowany w trudne do przetworzenia opakowanie typu doypack, nie wzbudza zaufania. Dlatego ważne jest, by opakowanie spełniało funkcje techniczne, ale również wzmacniało wizerunek firmy jako odpowiedzialnej. Rynek opakowań ekologicznych rozwija się nieustannie. Dostarcza zatem coraz bardziej dopracowane rozwiązania.