Pakowanie produktów limitowanych
Produkty sezonowe i promocyjne są ważną częścią strategii marketingowych wielu firm. Dużą rolę w tym procesie odgrywają opakowania. Poprzez odpowiednie opakowania typu doypack producenci podkreślają wyjątkowy charakter swoich artykułów. Ograniczona dostępność jest często paradoksalnie atrakcyjna dla konsumentów. Jednak przygotowanie właściwych opakowań wymaga starannego podejścia. Dobrze zaprojektowane worki do pakowania przyciągają bowiem uwagę klientów. Podkreślają unikalność produktu. Co za tym idzie – zwiększają sprzedaż.
Sezonowość jako klucz do sukcesu
Opakowania produktów sezonowych odzwierciedlają charakter konkretnej pory roku. Zimą popularne są więc akcenty nawiązujące do świąt Bożego Narodzenia. Dobrym wyborem są też zimowe pejzaże czy ciepłe kolory kojarzące się z przytulnością. Latem natomiast dominują motywy związane z wakacjami i świeżością. Opakowania doypak we właściwych kolorach i grafikach przyciągają uwagę klientów. Wywołują u nich skojarzenia z danym sezonem.
Opakowania typu doypack dla limitowanych edycji
Działania promocyjne przyjmują różne formy. Wiążą się często z koniecznością większej personalizacji. Dzięki temu rośnie bowiem wartość produktów w oczach konsumentów. Może to być unikalny numer limitowanej edycji czy ekskluzywne wzory graficzne. Są to jednak tylko niektóre sposoby na wyróżnienie produktu. Opakowania doypack z nadrukiem tworzą wrażenie ekskluzywności. Pomaga również świadomość, że produkt można kupić jedynie przez chwilę. Jest to istotny bodziec dla szybkich decyzji zakupowych.
Nieodzowna funkcjonalność
Opakowania promocyjne nie mogą skupiać się wyłącznie na estetyce. Doypack z nadrukiem musi bowiem przede wszystkim chronić produkt. Jest to szczególnie widoczne przy produktach spożywczych. Najważniejsze jest bowiem zachowanie świeżości. Natomiast kosmetyki czy gadżety należy chronić przed uszkodzeniami mechanicznymi. Konsumenci doceniają także łatwość otwierania opakowania. Sztywne plastikowe krawędzie bywają ostre, a co za tym idzie – niebezpieczne. Klasyczny doypack ze struną nie stwarza takiego zagrożenia. Pozwala też na wielokrotne otwieranie i zamykanie.
Ekologiczne opakowania typu doypack
Współczesny konsument poszukuje coraz częściej rozwiązań zrównoważonych. Potrzeby te starają się zaspokajać producenci. Dlatego opakowania sezonowe powstają niejednokrotnie z materiałów przyjaznych środowisku. Tektura z recyklingu czy biodegradowalne folie z pewnością będą argumentem do wyboru konkretnego produktu. Opakowania ekologiczne powinny przy tym posiadać wyraźne informacje o przyjazności dla środowiska. Producenci podkreślają ten fakt napisami bądź logiem. Wspomagają się też kolorystyką. Odcienie zieleni już z daleka informują, że woreczki strunowe są proekologiczne.